4th of July

Som sagt så åkte jag och Austin upp till Bainbridge Island, ön utanför Seattle där han växte upp, för att fira 4th of July. Vi svenskar har en del att lära utav amerikanarna (och norrmännen) när det kommer till att fira vår nationaldag!

Vi kom till Bainbridge kvällen innan, efter att ha bilat i 3 dagar, 2 nätter. Vi brukar bo hos Austins moster vilket vi gjorde denna resan också, men första natten sov vi hos hans barndomsvän Sonnie och hennes kille Max. De har precis flyttat in i ett nytt hus så samma kväll hade de ”housewarming party” för deras närmaste vänner. Så himla mysigt. Vi åt middag och drack drinkar ute framför en brasa i trädgården. Vi smällde smällare och raketer och var uppe halva natten. Älskar verkligen Austins barndomsvänner, de är helt fantastiska allihopa. Tidigare samma kväll var vi i ”stan” och drack öl i ”the beer garden” tillsammans med Austins pappa, hans nya tjej och några vänner till familjen.

Hur som helst, 4th of July! Jag har upplevt många här i LA och Newport Beach, OC, men detta firandet var verkligen speciellt och så himla roligt. Vi började dagen hos en väns mamma som alltid har stor fest i trädgården för alla hennes vänner och för hennes barns vänner. Folk kom och gick, hade med sig mat och dryck och bara umgicks. Där mötte vi upp några av vännerna innan vi begav oss vidare till huvudgatan. I ”stan” har de ett stort tält vid en mexikansk restaurang där de serverar galet stora margaritas för mindre än en hundralapp. Jag drack en och en halv margarita och det räckte gott och väl. Det var samma gäng som kvällen innan och ännu mera vänner och familjemedlemmar. De har en stor parad som går genom huvudgatan och vi träffade nyaste tillskottet vår familj, lilla Alden som är Austins ena kusins son. Han var så himla söt! Gosade med honom länge och väl. Firandet fortsatte i några timmar innan vi åkte till Austins pappa ett tag. Därefter åkte vi till några andra vänner som bor i ett av de finaste husen (skulle vilja kalla det slott) jag sett. På kvällen tar sig den största delen av öns invånare till en av stränderna där de har en ca 30 minuters fyrverkerishow. Det var helt magiskt. Jag har bara sett en bättre föreställning med fyrverkerier i hela mitt liv och det var på nyår i Sydney, Australien. Tror dock inte att något toppar det. Så ja. Det var otroligt fint.

Det var helt fantastiskt att fira nationaldagen på Bainbridge. Den ön är en av de vackraste platserna jag vet. Alla är så gästvänliga och trevliga och alltid lika glada när vi kommer och hälsar på.

Kayli, Sonnie, jag och Caitlynn
Jag, Winslow och Hero! Älskar mopsar!
Austins kusin Ashton och hans fina lilla son Alden som jag är fullkomligt förälskad i
Lägg märke till krabban (den var död innan)
Färjan som går mellan Seattle och Bainbridge. Tar ungefär lika lång tid som färjan mellan Gränna och Visingsö.
Folk i margaritahavet
På Austins pappas balkong. Klänningen kommer från BikBok!